O kursie
Szkolenie na poziomie podstawowym rozpoczniemy od fundamentów pracy w SketchUp, gdzie opanujesz narzędzia modelowania, import danych czy tworzenie mebli i elementów wnętrza. Następnie, przygotujemy się do wprowadzenia do V-Ray, zgłębiając tajniki skomplikowanych ustawień, oświetlenia oraz materiałów. Kurs podstawowy to nie tylko fundamenty, ale także klucz do zaawansowanego kursu, który otworzy przed Tobą nieograniczone możliwości. Zainwestuj w swoją kreatywność i zdobądź umiejętności, które pozwolą Ci kreować wizualizacje 3D na najwyższym poziomie!
Czego się nauczysz?
- Podstawy SketchUp
- Modelowanie wnętrza na podstawie układu funkcjonalnego
- Podstawy modelowania 3D
- Podstawy V-ray
- Wstęp do renderowania
- Ustawienia renderu
- Światła naturalne i sztuczne w V-ray
- Podstawy renderingu
Zawartość kursu
I. WPROWADZENIE
-
1. WSTĘP
01:23 -
2. PLIKI DO POBRANIA, BONUSY I HASŁO DO GRUPY
II. PODSTAWY PRACY W SKETCHUP
-
1. WŁĄCZENIE PROGRAMU, SZABLONY
01:12 -
2. INTERFACE PROGRAMU
02:10 -
3. KONFIGURACJA PROGRAMU
09:04 -
4. PORUSZANIE SIĘ W PROGRAMIE: MYSZ I JEJ FUNKCJE, NARZĘDZIA KAMERY
05:20 -
5. NARZĘDZIA: LINIA, DOWOLNY KSZTAŁT, ZAZNACZANIE
09:44 -
6. NARZĘDZIA: PROSTOKĄT, KOŁO, WIELOBOK, ŁUK, GUMKA
13:33 -
7. NARZĘDZIA: PRZESUŃ, KOPIOWANIE, WEPCHNIJ/WYCIĄGNIJ, OBRÓĆ, WYCIĄGNIJ WZDŁUŻ, SKALA, ODSUNIĘCIE, OSIE, PRZERZUĆ, PŁASZCZYZNA BIAŁA I NIEBIESKA
28:09 -
8. NARZĘDZIA: MIARKA, WYMIAR, KĄTOMIERZ, TEKST, PŁASZCZYZNA PRZEKROJU, TEKST 3D
12:00 -
9. NARZĘDZIA: WYPEŁNIENIE KOLOREM, TWORZENIE GRUP, TWORZENIE KOMPONENTÓW, TAGI
32:51 -
10. NARZĘDZIA: 3D WAREHOUSE, EXTENSION WAREHOUSE, MENEDŻER ROZSZERZEŃ
08:37
III.PODSTAWY MODELOWANIA W SKETCHUP
-
1.IMPORTOWANIE PODKŁADU W FORMACIE DWG
02:45 -
2.TAGI, ŚCIANY, SUFIT, PODŁOGA
13:24 -
3.TWORZENIE DRZWI
17:05 -
4.TWORZENIE OKIEN
09:10 -
5.TWORZENIE MEBLI – 2 SPOSOBY
18:37 -
6.TWORZENIE LISTEW PRZYPODŁOGOWYCH
03:33 -
7.IMPORTOWANIE ZEWNĘTRZNYCH MODELI I GDZIE ICH SZUKAĆ. KONWERTOWANIE MODELI PRZEZ PCON PLANNER
10:02 -
8.TEKSTURY I GDZIE ICH SZUKAĆ
02:22 -
9.TWORZENIE SCEN, USTAWIENIA KADRU
10:01 -
10.ZAPISYWANIE I EKSPORTOWANIE PLIKÓW
02:10
IV.PODSTAWY V-RAY
-
1.INSTALACJA PROGRAMU V-RAY
03:38 -
2.PASEK NARZĘDZI I ASSET EDITOR
09:31 -
3.OMÓWIENIE USTAWIEŃ RENDERU: RENDER
12:06 -
4.OMÓWIENIE USTAWIEŃ RENDERU: CAMERA
09:56 -
5.OMÓWIENIE USTAWIEŃ RENDERU: RENDER OUTPUT
05:45 -
6.ZAPISYWANIE I OTWIERANIE USTAWIEŃ RENDERU
00:42 -
7.TWORZENIE WŁASNYCH TEKSTUR PODŁOGA I CO ZROBIĆ, KIEDY PRODUCENT NIE UDOSTĘPNIA TEKSTURY BEZSZWOWEJ
22:45 -
8.GOTOWE TEKSTURY Z CHAOS COSMOS
25:34 -
9.TEKSTUROWANIE UV MAPPING TOOLS. ZMIĘKSZANIE KRAWĘDZI OBIEKTÓW
09:24 -
10.MODELE 3D Z CHAOS COSMOS I JAK ZMIENIĆ ICH KOLOR
07:00 -
11.OŚWIETLENIE NATURALNE: SUNLIGHT
06:55 -
12.OŚWIETLENIE NATURALNE: DOME LIGHT. MAPA HDRI
06:15 -
13.CIENIE W SCENIE. AMBIENT OCCLUSION
02:48 -
14.OŚWIETLENIE SZTUCZNE RECTANGLE LIGHT
07:41 -
15.OŚWIETLENIE SZTUCZNE SPHERE LIGHT
03:26 -
16.OŚWIETLENIE SZTUCZNE SPOT LIGHT
04:43 -
17.OŚWIETLENIE SZTUCZNE IES LIGHT
08:54 -
18.OŚWIETLENIE SZTUCZNE OMNI LIGHT, MESH LIGHT, MATERIAŁ ŚWIECĄCY EMISSIVE
08:21 -
19.AUTOMATYCZNE TWORZENIE OŚWIETLENIA: LIGHT GEN
05:37
V.RENDER
-
1.PŁASZCZYZNA PRZEKROJU. SECTION PLANE
04:32 -
2.TWORZENIE SCENY
05:23 -
3.V-RAY FRAME BUFFER. RENDER WIZUALIZACJI
03:58 -
4.POSTPRODUKCJA
10:13
VI.PODSUMOWANIE
-
1.BONUS I PODZIĘKOWANIE
01:21